27 Şubat 2014 Perşembe

YORGAN

Çok az insan tanıdıklaştığında sizi artık bir başkası yapar.
Yeşil kuş tüyü ve gümüş yaprak küpe
 İkisinin de sahip olduğu kulağı bilmesine gerek yok.
Çöp kutusunda arada biriken kulak çöpü. Bana ait olmadıkları kesin.  
Dünyalar öyle ki iki ayrı uçta, pusudaki hayvan gibi karşılıklı beklemekte.
‘’Senin olmasını’’ çok sevdiğin yorganı hediye et.
Herkesten kaçıp bir yorgana saklanmak…  Üstelik konuşuyorsun onunla.
...
Çıplak halde, kediyle oynayan adam,
Metro duraklarına kimse kurtuluş yerleri demez.
Sakın sakın yapma!
 Sakin sakin akıyor bir şelale.
Bak radyoda Sakin çalıyor.
Her yanı olacak kadar büyüklükte sevmekte bazı insanlar
Artık geçmişte o resim; beyin dalgalarımın hediyesi üç milimetre çapındaki…
üstelik siyah beyaz.
Akmayan makyaj yapmışlar,
Merak etme ben ağlarsam akacak olanından kullanıyorum.
Ama sonra diyorum ağlamak en gereksiz duyu.
Kirli elbisedeki tanıdık koku kadar.
...
Şimdi yatağımda oturuyorum, deprem oluyor.
Kovaya batırıyorum elimi,  sonra tütünü
Kedi neden su içiyor oradan?
Kapının arkasında hiç tanımadığım biri var.
Çelik kapılar eriyor,
Ağzımda duman kayıyor
Anlamsız birikiyor birikiyor,  odanın ortasına bırakıyor kendini.
kül kararıyor kovadaki suda.
Hayır titremiyorum deprem oluyor
Hayır ağlamıyorum sadece gözüm kararıyor
Hayır balkonuma taşıyor lacivert deniz.
...
Sonu ölümle bitmesin diye yazarken, kedi okşuyorum bir yandan
Üstelik çıplak.
...
O uzakta, kendi yatağında.
Uzakta bir fahişe
Tiksinti uyandırıyor her sevişmede.
Kadın ilki kadar heyecanlı her seferinde
Adam eskisinden şehvetli son kez.
‘’Altmış iki yaşında’’ dedi, ruhu öyleymiş şarkıdaki gibi.
Son kez anladı kadın
Çok az insan tanıdıklaştığında sizi artık bir başkası yapar.
Hemen kaptı çantasını, kaçtı odadan kendi hayatına.
Adam yorganına sarıldı, ama konuşmadı…




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder